Werkwijze Service Abonnementen
1. Advies
Bij Life Supply betaalt u ons voor het advies dat u afneemt, in de vorm van de financiële (life) planning, pensioen, vermogensopbouw of inkoop van een financieel product. Dit bespreken we vooraf met u. Indien u ons de opdracht geeft voor financieel advies ontvangt u van ons een opdrachtbevestiging of een e-mail waarmee u akkoord geeft voor de opdracht. Daarin staat beschreven hoe u ons betaalt: per gewerkt uur (urendeclaratie) of via een vast verrichtingentarief dat we hebben afgesproken. Na ontvangst van de opdrachtbevestiging gaan we voor u aan de slag. Dit betekent dat we een vervolgafspraak inplannen om uw financiële positie, uw doelstellingen en dromen voor de toekomst in kaart te brengen.
Vervolgens ontvangt u van ons de afgesproken (financiële) planning en aanvullende rapportage. Deze rapportages lichten we toe in een persoonlijk gesprek, waarbij we tevens bespreken of nieuwe financiële producten nodig zijn. Tevens overleggen we dan hoe wij u van dienst kunnen zijn bij het onderhoud van uw financiële planning via serviceabonnement.
2. Inkoopservice
Indien u akkoord gaat bestaande verzekeringen elders (opnieuw) in te kopen, een nieuwe verzekering of spaar/beleggingsrekening af te sluiten dan volgt altijd na een uitgebreide, onafhankelijke marktanalyse een schriftelijk onderbouwd voorstel. Deze nieuwe verzekering en/of rekening wordt altijd netto voor u ingekocht, dus met inbouw van alle advieskosten zoals provisies (= oude verzekeringswereld). Ook gaan we altijd op zoek naar de marktpartij die u de beste, bij u meest passende, oplossing biedt waardoor het netto rendement van uw investering stijgt.
Na inkoop van de verzekering bespreken we hoeveel en op welke wijze wij onderhoud verrichten aan uw financiële (of pensioen/vermogen) planning en producten. Onderhoud is essentieel om de doelstellingen van de investering te bereiken. Dit betekent dat we samen een service abonnement vaststellen op basis van de tarieven Service Abonnementen Particulier/Zakelijk. Wenst u nadrukkelijk geen onderhoud aan uw planning en/of producten dan kunt u hiervan na overleg schriftelijk afstand doen middels een zgn. afstandverklaring. U verwerpt dan het aan bod tot onderhoud via een service abonnement en als u ons daarna inschakelt is dat tegen het vestgestelde uurtarief.
3. Serviceabonnement
Een serviceabonnement is een contract waarbij we met elkaar afspreken welke service en onderhoud wij in de toekomst plegen op uw financiële planning en toekomstvoorzieningen, en welke prijs u daarvoor betaalt. De abonnementen zijn modulair opgebouwd. Het tarief is gebaseerd op de wanneer u onderhoud wenst (jaarlijks of per 3 jaar), aan welke planning we onderhoud moeten verrichten, of een bezoek jaarlijks of per 3 jaar plaatsvindt, hoeveel producten we voor u moeten onderhouden en welke aanvullende service u wenst. Het abonnementstarief dat wij in rekening brengen staat geheel los van de besparing die we voor u realiseren met onze netto inkoopservice.
Daarbij zijn de serviceabonnementen per doelgroep (particulieren, ZZP’ers, DGA’s en werkgevers) samengesteld en modulair opgebouwd zodat u alleen de service afneemt waar u behoefte aan heeft en ook alleen daarvoor betaalt. Er zijn basis serviceabonnementen voor pensioen (box 1), vermogensopbouw (box 3) en financiële planning (totaal abonnement box 1,2 en 3).
4. Betaalwijze en duur abonnement
U dient jaarlijks vooraf te betalen voor het abonnement, waarbij het mogelijk is om tegen een opslag per halfjaar (2%), kwartaal (3%) of per maand (5%) vooraf te betalen. U neemt een eerste service abonnement af voor de minimale duur van 3 jaar, waarbij we uiterlijk 3 maanden voor het einde van deze contractperiode samen evalueren of en onder welke voorwaarden we het abonnement voortzetten.
Na de eerste 3 jaar kunt u bij verlenging van het abonnement dat abonnement dan jaarlijks opzeggen.
Indien u een service abonnement heeft afgenomen dan bent u ervan verzekerd dat u voor elke toekomstige financiële beslissing gebruik kunt maken van ons advies én van onze netto inkoopservice. Voor inkoop van nieuwe producten tijdens de abonnementsperiode gelden dan de gebruikelijke tarieven voor inkoop van producten. Wij informeren u altijd vooraf schriftelijk als we tijdens het abonnement extra kosten in rekening brengen of aan het einde van de contractperiode het tarief zouden willen verhogen.
Het service abonnement kan tussentijds in overleg worden aangepast. Indien u een service abonnement afneemt ontvangt u een abonnementenovereenkomst waarin de wederzijdse rechten en plichten staan beschreven, de prijs van het abonnement en wanneer u dient te betalen. Tevens ontvangt u de abonnementsvoorwaarden en de inhoud van het Service abonnement dat u afneemt, als onderdeel vormt van onze dienstverlening. Indien u geen service abonnement heeft dan plegen wij geen actief onderhoud aan uw planning en producten. U kunt ons op afroep tegen een urendeclaratie inschakelen.
4. Overige voorwaarden en informatie
Naast de abonnementenovereenkomst (waarin uw rechten en plichten staan beschreven) die we met elkaar aangaan, zijn er nog andere uitingen en overeenkomsten, waarmee we onze dienstverlening en samenwerking vastleggen en aan u kenbaar maken. Hieraan kunt u dus rechten ontlenen en heeft u zelf informatieplicht, als dat relevant is voor onze advisering en dienstverlening aan u.
Allereerst is dat ons Dienstverleningsdocument (DVD Particulieren/Zakelijk) die u elders onder Dienstverlening & Voorwaarden aantreft. Daarin beschrijven we wie we zijn, wat we doen, waar we voor staan en wat u van ons kunt verwachten. Aanvullend staan daar ook de uniforme DVD's op basis van de grondslagen zoals de Toezichthouder de AFM die voorschrijft. Tenslotte onze Algemene Voorwaarden die algemeen van kracht zijn op onze dienstverlening, ook in situaties dat u advies krijgt maar geen abonnement wenst. Voor klanten die onderhoud willen aan hun Financiële Planning, BOX 1 Pensioen of BOX 2/3 Vermogen stellen we Service Abonnement op, waarin we vastleggen welke dienstverlening wij u aanbieden en wat u aan ondersteuning en dienstverlening kan verwachten van ons.
Naast al deze informatie zijn er onze (altijd onderbouwde) adviezen, uw financiële pagina, nieuwsitems via onze internetsite waarmee we u informeren over onze dienstverlening.
Life Supply 2024
06 53699994